z Søk
z

Søk i vår butikk

    z

    Kjøp og leveringsvilkår

    Ved å gjennomføre et kjøp på www.lescalier.no inngås det avtale mellom selger Pål Kragerud AS  (979 476 698) (heretter referert som L´escalier ) og deg som 

    kjøper. L´escalier inngår ikke avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, og det kan

    ikke inngås kredittkjøpsavtaler eller på annen måte betaling som innebærer at den mindreårige stifter gjeld. L´escalier forbeholder seg retten til å heve et kjøp 

    uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være

    tilgjengelig i  nettbutikk selv om de er utsolgte. Vi kansellerer i så fall din ordre og gir deg tydelig beskjed.


    Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.


    Betaling

    Du kan betale med Visa, Mastercard eller Vipps.


    Frakt og levering

    Vi benytter Bring som fraktleverandør på våre pakker. Du vil motta din pakke levert på døren eller på ditt nærmeste utleveringssted. Spor sendingen underveis.

    Vi behandler de fleste ordre i løpet av samme dag, eller én virkedag. Vi sender ut pakker med posten alle virkedager slik at du mottar pakken så raskt som mulig.

    Normal leveringstid er 1-5 virkedager, uavhengig av hvor i landet du bor. Noe lengre leveringstid må påberegnes i enkelte perioder som for eksempel rundt juletider.

    Fraktkostnad Klimanøytral Servicepakke fra Bring på alle ordre: Gratis
    Fraktkostnad På Døren med Bring: 149,-



    Kundens ansvar for korrekt adresse og henting av pakke

    Det er kundens eget ansvar å skrive rett adresse. Kunden må sjekke om adressen stemmer ved utsjekk og betaling. Det er dessverre ikke mulig å endre adresse etter

    at ordren er lagt, da ordrene pakkes tidlig neste virkedag. Postbokser er ikke mulig å sende til, og pakken vil da gå til nærmeste utleveringssted. 

    En SMS blir sendt når pakken er på vei, samt en leveringsbekreftelsenår pakken er levert. Husk at du må hente pakken din innen 14 dager hvis den er sendt til utleveringssted, etter det sendes varene i retur. Du må hente ut pakken selv om du skal benytte deg av returretten (se Angrerett og retur).


    Angrerett og retur

    L´escalier har full angrerett i 14 dager etter å ha fått utlevert varen. Dette gjelder da angre- og bytteretur. Hvis du ønsker å benytte deg av din angrerett eller bytterett,

    må du fylle ut angrerettskjema som ble tilsendt på mail når varen ble bestilt. Hvis du ønsker er det også mulig å kontakte oss direkte på mail på: butikken@lescalier.no. 

    eller på telefon: 22 40 29 55, for å påberope deg angreretten. Du er som kjøper ansvarlig for at varen er i samme forfatning som da du mottok den, og returneres med

    de etiketter/prislapper/originalemballasjen som fulgte med varen. Hvis du har noen andre spørsmål angående angreretten, retur eller bytting av varer, kan du også 

    kontakte oss.


    Tilbakebetaling

    Returretten kan benyttes uten å oppgi årsak, og må sendes tilbake innen 14 dager etter du mottok varen. Hvis du benytter angreretten forplikter vi oss til å tilbakebetale din betaling for varen(e) senest 14 dager etter at de er mottatt. Varer kan også returneres i butikk, men ingen refusjon vil skje i butikk. En slik type retur blir behandlet på samme måte som ved retur via post. Vi kan kun betale tilbake via samme betalingsmåte som ble benyttet når kjøpet ble gjennomført.  Dersom du har betalt med Vipps kan du ta direkte kontakt med oss på butikken@lescalier.no. Vi kan også svare på generelle spørsmål knyttet til tilbakebetaling. Dersom du som kunde hever kjøpet ved forsinket levering, reklamasjon eller ved bruk av angrerett vil tilbakebetaling skje innen 14 dager.


    Bytterett

    Du har krav på å bytte varen i en hvilken som helst annen vare innen 14 dager. Om du benytter deg av bytteretten må bytteskjema være utfylt. Dette skjemaet ligger vedlagt i den mottatte ordren sammen med returseddel, eller kan lastes ned her. Vi tar forbehold mot utsolgte varer. Dersom de nye varene har ulik pris vil du motta kreditnota eller få informasjon om ny betalingsmåte. Du får ett gratis bytte. Dersom du ønsker å bytte varer flere ganger står du selv ansvarlig for å dekke frakt- og returkostnader. Hvis fristen på 14 dager har utgått har du som regel mulighet til å bytte varen eller få en tilgodelapp på alle ordinære varer innenfor samme sesong. Avgjøringsgrunnlaget foreligger hos selger. Vi står fritt til å sende deg tilbake varen dersom fristen er utgått.


    Reklamasjon og garanti

    Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Alle garantier er gjeldende i Norge og etter norsk lov. Dersom

    du ønsker å reklamere på en vare på grunnet en mangel, trenger vi ordrebekreftelse eller kvittering av kjøpet. Du kan levere reklamasjonen direkte til vår butikk i Dronning mauds gate 1 , eller sende oss en e-post med bilder av varen, slik at vi kan bedømme om vi trenger å få varen tilsendt. Vi tar reklamasjoner og garantisaker videre med leverandør. Vi forplikter oss først og fremst til å rette opp feilen eller manglene på varen dersom dette er tilfelle. Reklamasjonsfristen er innenfor relativ (rimelig) tid, og en absolutt frist på 2 - 5 år. Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dersom du ønsker å melde inn reklamasjon eller har spørsmål knyttet til reklamasjon/garanti kan du kontakte: butikken@lescalier.no. L´escalier følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.


    Kommunikasjon

    Ved å godta våre kjøps-og leveringsvilkår vil du også tillate oss å kommunisere med deg i etterkant. Vi kan kontakte deg via e-post eller telefon angående din ordre.