KJØP- OG LEVERINGSVILKÅR

Kjøp- og leveringsvilkår gjeldende for LESCALIER.


Last updated: April 2023

1. KJØP OG LEVERINGSVILKÅR

2. FRAKT OG LEVERING

3. ANSVAR FOR ADRESSE OG HENTING

4. ANGRERETT OG RETUR

5. TILBAKEBETALING

7. REKLAMASJON OG GARANTI

8. KOMMUNIKASJON

1. KJØP OG LEVERINGSVILKÅR

Generellt

Ved å gjennomføre et kjøp på www.lescalier.no inngås det avtale mellom selger  LESCALIER (Pål Kragerud AS -  979 476 698) og deg som kjøper.


LESCALIER inngår ikke avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, og det kan ikke inngås kredittkjøpsavtaler eller på annen måte betaling som innebærer at den mindreårige stifter gjeld.  


LESCALIER forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikk selv om de er utsolgte. Vi kansellerer i så fall din ordre og gir deg tydelig beskjed. 


Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.

2. FRAKT OG LEVERING

Vi benytter oss av Bring som fraktleverandør på våre pakker. Du vil motta din pakke beleilig i postkassen eller på ditt nærmeste utleveringssted.  

Frakt og fraktpriser

Vi behandler de fleste ordre i løpet av samme dag, eller en virkedag. Vi sender ut pakker med posten alle virkedager slik at du mottar pakken så snart som mulig. Normal leveringstid er 1-5 virkedager, uavhengig av hvor i landet du bor. Noe lengre leveringstid må påberegnes i enkelte perioder.

Fraktpris er satt til 140,- NOK

3. ANSVAR FOR ADRESSE OG HENTING

Kundens ansvar

Det er kundens eget ansvar å skrive rett adresse. Kunden må sjekke om adressen stemmer ved utsjekk og betaling. Det er dessverre ikke mulig å endre adresse etter at ordren er lagt, da ordrene pakkes tidlig neste virkedag.


Postbokser er ikke mulig å sende til, og pakken vil da gå til nærmeste utleveringssted. Kunden har ansvar for å motta pakken ved utlevering. Det vil si at kunden har ansvar for å hente pakken i sin postkasse eller dørmatte når den er levert. En SMS blir sendt når pakken er på vei, samt en leveringsbekreftelse når pakken er levert.


Husk at du må hente pakken din innen 14 dager hvis den er sendt til utleveringssted, etter det sendes varene i retur. Du må hente ut pakken selv om du skal benytte deg av returretten (se Angrerett og retur)

4. ANGRERETT OG RETUR

Hos LESCALIER har du full angrerett i 14 dager etter å ha fått utlevert varen. Dette gjelder da angre- og bytteretur. Hvis du ønsker å benytte deg av din angrerett eller bytterett, må pakken levers inn til LESCALIER sin fysiske butikk eller sendes til vår adresse som oppgitt. 


Hvis du ønsker er det også mulig å kontakte oss direkte på mail på: post@lescalier.no  for å påberope deg angreretten.


Du er som kjøper ansvarlig for at varen er i samme forfatning som da du mottok den, og returneres med de etiketter/prislapper/originalemballasjen som fulgte med varen.


Hvis du har noen andre spørsmål angående angreretten, retur eller bytting av varer, kan du også kontakte oss.

5. TILBAKEBETALING

Returretten kan benyttes uten å oppgi årsak, og må sendes tilbake innen 14 dager etter du mottok varen. Hvis du benytter angreretten forplikter vi oss til å tilbakebetale din betaling for varen(e) senest 14 dager etter at de er mottatt.


Varer kan også returneres i butikk, men ingen refusjon vil skje i butikk. En slik type retur blir behandlet på samme måte som ved retur via post. Vi kan kun betale tilbake via samme betalingsmåte som ble benyttet når kjøpet ble gjennomført.


Dersom du som kunde hever kjøpet ved forsinket levering, reklamasjon eller ved bruk av angrerett vil tilbakebetaling skje innen 14 dager.


For kjøp av julegaver på nett, vil det være mulig å kunne bytte gaver frem til 10. Januar. 2025. For bytte via post ta kontakt med oss på post@lescalier.no eller besøk vår butikk i Dronning Mauds Gate 1 - 0250 Oslo. 

6. BYTTERETT

Du har krav på å bytte varen i en hvilken som helst annen vare innen 14 dager. Om du benytter deg av bytteretten må bytteskjema være utfylt. Dette skjemaet ligger vedlagt i den mottatte ordren sammen med returseddel, eller kan lastes ned her. Vi tar forbehold mot utsolgte varer. Dersom de nye varene har ulik pris vil du motta kreditnota eller få informasjon om ny betalingsmåte. 


Hvis fristen på 14 dager har utgått har du som regel mulighet til å bytte varen eller få en tilgodelapp på alle ordinære varer innenfor samme sesong. Avgjøringsgrunnlaget foreligger hos selger. Vi står fritt til å sende deg tilbake varen dersom fristen er utgått.

7. REKLAMASJON OG GARANTI

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Alle garantier er gjelden i Norge og etter norsk lov.


Dersom du ønsker å reklamere på en vare på grunnet en mangel, trenger vi ordrebekreftelse eller kvittering av kjøpet. Du kan levere reklamasjonen direkte til vår butikk i Dronning Mauds Gate 1, eller sende oss en e-post med bilder av varen, slik at vi kan bedømme om vi trenger å få varen tilsendt.


Vi tar reklamasjoner og garantisaker videre med leverandør. Vi forplikter oss først og fremst til å rette opp feilen eller manglene på varen dersom dette er tilfelle. Reklamasjonsfristen er innenfor relativ (rimelig) tid, og en absolutt frist på 2 - 5 år.


Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.


Dersom du ønsker å melde inn reklamasjon eller har spørsmål knyttet til reklamasjon/garanti kan du kontakte: post@lescalier.no 


Pål Kragerud AS følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

8. KOMMUNIKASJON

Ved å godta våre kjøps-og leveringsvilkår vil du også tillate oss å kommunisere med deg i etterkant. Vi kan kontakte deg via e-post eller telefon angående din ordre. 


Du vil også få muligheten til å melde deg inn i vårt nyhetsbrev. Dette kan du når som helst melde deg ut av. Les vår personvernserklæring her.